Müesser Nat - Staff Size

Doç. Dr. MÜESSER NAT

Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu

E-posta mnat@ciu.edu.tr
Telefon numarası +90 392 671 11 11
Dahili 2765
Ofis ST259
Diğer bilgiler

B.M. Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları


Toplumsal Cinyiyet Eşitliği Toplumsal Cinyiyet Eşitliği
Erişilebilir ve Temiz Enerji Erişilebilir ve Temiz Enerji

Öz geçmiş

Öğrenim Durumu
  • University of Greenwich Computer Science in e-learning (Doktora, 2013)
  • University of Essex Computer Science in e-commerce Technology (Yüksek Lisans, 2005)
  • Eastern Mediterranean University Computer Studies & IT (Lisans, 2003)
Yayınlar

Uluslararası hakemli dergilerde yayınlanan makaleler (SCI,SSCI,Arts and Humanities)

  • İnsan kaynakları uygulamaları, işe bağlılık ve iş performansından memnuniyet: Oyunlaştırmanın rolü - 2024
  • Sosyal medyada kurumsal iletişim etkisini artırmak: Afrika'da Etkili Kaynak Mobilizasyonu ve Farkındalık için Bilgi, İlişkisel ve Eylem İçeriğini Anlamak - 2023
  • Teknoloji Kabul Modeli perspektifinden e-öğrenmenin sürdürülebilir benimsenmesi - 2022
  • İletişim içeriği işlevleri, çıkar grubu hedef kitleleri arasında etkileşimi teşvik ediyor mu? Twitter'da kurumsal iletişimin analizi - 2022
  • A Idowu, M Nat, PS Kissi, (2021). Yüksek öğrenim ortamında ücretsiz bir web tabanlı araç olan Kahoot'u kullanmanın kullanışlılık ve kolaylık algısı. Acta Scientiarum. Technology 43, e47347-e47347 - 2021
  • Idowu, A., Nat, M., & Kissi, P. S. (2020). Student perception of usefulness and ease using Kahoot, a free web-based tool in a tertiary education setting. Acta Scientiarum. Technology, 43, e47347-e47347. - 2020
  • Vanduhe, V. Z., Nat, M., & Hasan, H. F. (2020). Continuance Intentions to Use Gamification for Training in Higher Education: Integrating the Technology Acceptance Model (TAM), Social Motivation, and Task Technology Fit (TTF). IEEE Access, 8, 21473-21484. - 2020
  • Agozie, D. Q., Nat, M., & Edu, S. A. (2020). Understanding Privacy-Focused Technology Use Among Generation Y: Its Impact on Behavioural Intention and Actual Use of Social Commerce. In Handbook of Research on Managing Information Systems in Developing Economies (pp. 70-92). IGI Global. - 2020
  • Ibrahim, M. M., & Nat, M. (2019). Blended learning motivation model for instructors in higher education institutions. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 16(1), 12. - 2019
  • Hasan, H. F., Nat, M., & Vanduhe, V. Z. (2019). Gamified Collaborative Environment in Moodle. IEEE Access, 7, 89833-89844. - 2019
  • Safana, A. I., & Nat, M. (2019). Students' Perception of a Blended Learning Approach in an African Higher Institution. Journal of Universal Computer Science, 25(5), 515-540. - 2019
  • Oluwajana, D., Nat, M., & Fadiya, S. (2019). An Investigation of Students’ Interactivity in the Classroom and within Learning Management System to Improve Learning Outcomes. Croatian Journal of Education: Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 21(1), 77-102. - 2019
  • Oluwajana, D., Idowu, A., Nat, M., Vanduhe, V., & Fadiya, S. (2019). The Adoption of Student’s Hedonic Motivation System Model to Gamified Learning Environment. Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research. 14(3), 156-167. DOI: 10.4067/S0718-18762019000300109. - 2019
  • Kissi S.P., Nat, M. & Armah R.B (2018). The effects of learning-family conflict, perceived control over time and task-fit technology factors on urban-rural high school students’ acceptance of video-based instruction in flipped learning approach. Journal of Educational Technology Research and Development. - 2018
  • Gürkut, C., & Nat, M. (2017). Important Factors Affecting Student Information System Quality and Satisfaction. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 14(3), 923-932. - 2017

Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler

  • Etkili Araştırma Projeleri için Yapay Zeka Öğrenme ve Kullanma - 2024
  • Nat, M., Koçero Azizoğlu, S. (2019). Uzaktan Eğitimde Kalite ve Öğretim Yönetim Sistemlerinin Rolü. International Conference on Quality in Higher Education, December 26-27, 2019. - 2019
  • Vanduhe, V. Z., Hassan, H. F., Oluwajana, D., Nat, M., Idowu, A., Agbo, J. J., & Okunlola, L. (2018). Students’ Evidential Increase in Learning Using Gamified Learning Environment. In Proceedings of the Future Technologies Conference (pp. 1109-1122). Springer, Cham. - 2018
  • Nkomo, L., & Cemal Nat, M. (2017). Comparison Between Students’ and Instructors’ Perceived Use and Effectiveness of Online Social Technologies - 2017
  • Kissi, P. S. (2017). Gelişmekte olan ülkelerdeki liseler için önerilen ters yüz sınıf modeli. New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences, 4(4), 150-158. - 2017
  • Nkomo, L.M. & Nat, M. (2016). Discovering students use of learning resources with educational data mining, IEEE HONET-ICT, 2016, 98-102 - 2016
  • Gürkut, C. & Nat, M. (2016). Student Information System satisfaction in Higher Education Institutions, IEEE HONET-ICT, 2016, 113-117 - 2016
  • Tüccaroğlu, B. & M Nat, M. (2016). The readiness of banks for the application of Business Intelligence solutions, IEEE HONET-ICT, 2016, 127-132 - 2016
  • Nat, M. & Idowu, A. (2015) Visualise and Evaluate Interactions of Students in Online Discussion Forums. European Distance and E-Learning Network 2015 Open Classroom Conference, 313-317 - 2015
  • Nat, M.. (2015) 'A flipped Classroom model for developing universities in developing countries'. ACCE Global Learn 2015. - 2015
  • Cemal Nat M., Walker S., Dastbaz M., Bacon L., & Flynn R. (2011). 'Impact of metacognitive awareness on learning in a technology enhanced learning environment'. "e" Teaching and Learning 2011, University of Greenwich, London. - 2011
  • Cemal Nat, M; Walker, S; Bacon, L; Dastbaz, M. (2010). 'Designing personalisation in LAMS'. Proceedings of the 2010 European LAMS & Learning Design Conference http://lams2010.lamsfoundation.org/papers.htm - 2010
  • Cemal Nat, M. (2009). 'Investigation on student modeling in adaptive e-learning systems'. In World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education (Vol. 2009, No. 1, pp. 2420-2427) - 2009
  • Cemal Nat, M, Bacon, E and Dastbaz, M. (2009), 'The use of Ontologies in Personalised e-learning to enable Automated Identification and Dynamic Updating of Learner Models", Poster submission, e-Learning HEA Workshop at The University of Greenwich June 2009 - 2009
  • Cemal Nat M., Dastbaz M., & Bacon L. (2008). 'Research and Design Challenges for Developing Personalised eLearning Systems'. E-Learn 2008 -World Conference on E-Learning, Las Vegas, Nevada, USA, November 17-21, 2008. - 2008
  • Bavik A., & Nat M. (2006), 'The Impact of the Information Technology on North Cyprus Travel Agents". On Information Technology and Management 2007-1st International Information Technology and Management Conference, Jan 03-05, Hong Kong: Hong Kong. Polytechnic University, Proceeding Book, pp. 42-47. - 2007

Uluslararası diğer hakemli dergilerde yayınlanan makaleler

  • Öğrenci bilgi yönetimi sistemleri için zenginleştirilmiş karar verme memnuniyet modeli - 2023
  • İyi, Kötü ve Tarafsız: Twitter Kullanıcılarının ASUU Grevine İlişkin Görüşleri - 2022
  • Kanol, D., & Nat, M. (2021). AB'de grup türü ve sosyal medya katılım stratejileri: Facebook'ta İngiliz çıkar grupları örneği. Journal of Public and Nonprofit Affairs, 7(2), 205-219. - 2021
  • Nkomo, L. M., & Nat, M. (2021). Harmanlanmış Bir Öğrenme Ortamında Öğrenci Katılım Modelleri: Bir Eğitimsel Veri Madenciliği Yaklaşımı. TechTrends, 65(5), 808-817. - 2021
  • Kanol, D. & Nat, M. (2017). Interest groups and social media: An examination of cause and sectional groups' social media strategies in the EU, Journal of Public Affairs. - 2017
  • Safana, A.I. & Nat, M. (2017). Systematic Review On Massive Open Online Courses Based On Primary/Meta-Analysis. International Journal of Scientific & Technology Research, 6(1), 212-219. - 2017
  • Ismail, M., Ibrahim, M. M., Sanusi, Z. M., & Nat, M. (2015). Data Mining in Electronic Commerce: Benefits and Challenges. International Journal of Communications, Network and System Sciences, 8(12), 501. - 2015
  • Cemal Nat, M., Walker, S., Dastbaz, M., & Bacon, L. (2011). Learning Design approaches for personalised and non-personalised e-learning systems. In J. Dalziel, C. Alexander, J. Krajka & R. Kiely (Eds.), Special Edition on LAMS and Learning Design. Teaching English with Technology, 11(1), 176-187. - 2011

Yazılan uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler

  • Yüksek Öğretim Kurumu Yöneticileri Arasında Sosyal Mühendislik Konusunda Örgütsel Direnç Oluşturmaya Doğru - 2022
  • Nat, M.C. (2010). 'Where Are They and Are You There Yet?'. In E. Adomi (Ed.), Handbook of Research on Information Communication Technology Policy: Trends, Issues and Advancements (pp. 779-792). Hershey, PA: Information Science Reference. doi:10.4018/978-1-61520-847-0.ch050 - 2010

Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler

  • Hasan, F. H., Mahdi, A. A. & Nat, M. (2017). A Recommendation of Information System Implementation to Support Decision-Making Process of Top Management. Proceedings of the International Conference on Bioinformatics and Computational Intelligence, 55-61. - 2017
  • Culfa, H. & Nat, M. (2015) Gelişmekte olan Ada Ülkelerindeki Otellerde Kurumsal Kaynak Planlama Sistemlerinin Kullanımı 2. ULUSAL YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ KONGRESİ 2 (1). - 2015
Yönetilen Tezler

Yönetilen Yüksek Lisans Tezleri

  • ChatGPT'nin Yükseköğretim Kurumlarındaki Akademik Araştırmaların Hızını ve Kalitesini Nasıl Etkilediğinin İncelenmesi - 2024
  • Yükseköğrenim Öğrencilerinin Durumsal Katılım Düzeylerinin Ölçülmesi: Bir Akıllı Saat Çalışması, - 2024
  • Sosyal Katılım İçin Bir Oyunlaştırma Platformunun Öğrenen Deneyiminin Değerlendirilmesi - 2024
  • ChatGPT'nin Yükseköğretim Kurumlarındaki Akademik Araştırmanın Hızını ve Kalitesini Nasıl Etkilediğinin İncelenmesi - 2024
  • Mimarlık Eğitiminde AG Birleştirme Küplerinin 3B Model Tasarımlarının Görselleştirilmesine Etkisinin Araştırılması - 2023
  • Karantina Döneminde UKÜ'de SIS-SİSTEM Kullanımının Hizmet Kalitesi ve Öğrenci Memnuniyeti - 2023
  • Göz İzleme Teknolojisini Kullanan Animasyonlu ve Canlı Aksiyon Videolarında İzleyici Etkileşiminin Karşılaştırılması - 2023
  • OYUNLAŞTIRMA YÖNTEMİ İLE SINIF YÖNETİMİ EĞİTİMİ - 2022
  • Öğrencilerin katılımını etkileyen faktörlerin araştırılması - 2022
  • Naana Darkwaa Nimako (2021), Evaluation Of Students' Engagement And Assessment Performance In A Gamified Moodle Environment - 2021
  • Odesola Ibitayo Isaiah (2021), The Impact Of Social Media On Brand Trust - 2021
  • Abdillahi Mohamoud Sheikh Muse (2021), Customer Satisfaction Model For Telesom Company - 2021
  • Ameena Abubakar Yarima (2021), Impact Of Social Media Marketing On Consumer Engagement: Study Of Small And Medium Enterprises In Lagos Nigeria - 2021
  • Volkan Cantemir (2019), Kurumsal Kaynak Planlama Sistemlernin Orta Ölçekli bir İşletmeye Kurulumu ve Kurumsallaşmaya olan Katkısı - 2019
  • Larian Nkomo (2017), Discovering Students’ Engagement Patterns With Educational Data Mining In Blended Learning Environments - 2017
  • Serah Benson Atanga (2017), Relationship between Facebook Use and Market Value of Fortune 500 Companies - 2017
  • Azhi Salih (2017), The Influence of Information Systems on Management Performance and Satısfaction - 2017
  • ALYAA ASAAD AL-TUHMSEI (2016), NEW TECHNOLGIES FOR TEACHING AND LEARNING: CHALLENGES AND PROPOSE MODEL FOR THE IMPLEMENTATION OF E-LEARNING IN ERBIL - 2016
  • CHARLRS C. AMUZIE (2016), THE ROLE OF ELECTRONIC VOTING SYSTEM IN ENSURING CREDIBLE ELLECTORAL PROCES (NIGERIA AS A CASE STUDY) - 2016
  • IHEANACHO EKENE ALLISON (2016), SUPPORTING PRODUCT IMPROVEMENT WITH CUSTOMER FEEDBACK MANAGEMENT - 2016
  • GYEMANG MAFENG DAUDA (2016), SOCIAL MEDIA ENTREPRENEUR SHIP AS A TOOL FOR NATIONAL DEVELOPMENT CA CASE STUDY OF SELECTED BLOGGERS AND WEBMASTRO IN NIGERIA - 2016
  • SHURISH DAVLATOV (2015), THE IMPACT OF SOCIAL MEDIA IN EDUCATION: THE CASE STUDY OF CYPRUS INTERNATIONAL UNIVERSITY - 2015
  • REBAZ PALANI (2015), SOCIAL MEDIA AND BUSINES USING SOCIAL MEDIA FOR EFFICENT MARKETING - 2015
  • Adeleye Idowu Olusanya (2015), Use and Impact of Discussion Forms on Student Learning Experiences - 2015
  • Oluwaniyi Emmanuel Oluwaseyi (2015), Technology and Banking operations in Nigeria - 2015

Yönetilen Doktora Tezleri

  • İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ UYGULAMALARINDAN VE İŞ PERFORMANSINDAN MEMNUNİYETİN ETKİSİ - 2024
  • TWITTER'DA KURUMSAL İLETİŞİMİN GİZLİ BİR DİRCHLET TAHSİSİ ANALİZİ: İLETİŞİM İÇERİĞİ İŞLEVLERİNİN VE MULTİMEDYA İÇERİĞİNİN ROLÜNÜN AYIRILMASI - 2023
  • Adeleye Olusanya Idowu (2021), The Perception of Students Towards Usefulness And Ease of Using Kahoot For Learning - 2021
  • Vanye Zira Vanduhe (2020), Design, Development and Evaluation of Gamified Moodle Environment for Instructor Training - 2020
  • Mohammed Mansur Ibrahim (2019), Design and Evaluation of Blended Learning Motivation Model for Instructors in Higher Education Institutions - 2019
  • Philip Siaw Kissi (2019), Acceptance, Design, Implementation and Evaluation of Flipped Learning Approach: High School Geometric Learning in Ghana - 2019
  • Ahmed Ibrahim Safana (2019), The Impact of Blended MOOCs on Enhancing Teaching and Learning in the Development Countries - 2019
  • Oluwajana Dokun Iwalewa (2019), Development of Student Interactivity Model. - 2019
  • Hasan F. Hasan (2019), Design and Development of Gamified Collaborative Environment in Moodle - 2019
  • Cannur Gurküt (2018), Student Information Management System Decision-Making Satisfaction Model Enriched Wıth Environmental Factors - 2018
Projeler
Çalışma Alanları
  • dijital ogrenme, e-ogrenme, OYS, bilisim sistemleri, yonetim bilisim sistemleri
İdari Görevler
  • Bölüm Başkanı (2014-2022)
  • Moodle Yöneticisi (2014-2020)
  • MIS Öğrenci Kulübü Danışmanı (2014-2020)
  • Akademik Personel Disiplin Kurulu Üyesi (2015-DEVAM EDİYOR)
  • UKÜ AKTS Komitesi Üyesi (2015-DEVAM EDİYOR)
  • UKÜ Müfredat Komitesi Üyesi (2015-2020)
  • Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu ve Meslek Yüksekokulu, Müdür Yardımcısı (2015-2020)
  • Uzaktan Eğitim Kurulu Komitesi Üyesi (2019-DEVAM EDİYOR)